Itt nem éri csalódás!

Ha Horvátország akkor Trogir!

Az út autópályán(Budapest-Trogir 730 km) nem tart tovább 7 óránál.

Időjárás közép Dalmáciában mediterrán,ezért kisebb az esély a rossz időre!

Több féle strand közül lehet választani.

Nem kell kompra költeni.

Van élet,persze ha valaki szereti.

Trogir óvárosa csodálatos.

Nagyon sok étterem,bevásárlási lehetőség.

Magyarul is beszélő helyi képviselőnk fogadja a vendégeinket!

Ha nem akar valaki autópályán végig menni Karlovacnal nyuguttan térjen le a régi útra!Nem fog csalódni!

Ha esetleg valaki szeretné az autópálya díjat csökkenteni még midig a Karlovac-nál való letérést javaslom!Ha a fizető kapun túljutottunk,még a városban meg tudjuk nézni a 90-es háború meghagyott emlékeit.Következő megálló az Slunj legyen!A városon átfolyó Slunica folyó gyakorlatilag a házak alatt,mellett folyik.Több vizi malmot is meg lehet nézni működés közben.A parkoló fizető!Az éttermek árai az átlag horvát árakon állnak(drágák).2-3 órát el lehet tölteni a városban.A Frangepán család várromját még érdemes felkeresni!

Előző beírásomat Slunj városánál hagytam abba!Ha tovább megyünk az 1-es főúton a következő megálló Plitvicei nemzet park legyen!Több fizető parkoló van ahol biztonságos körülmények között tudjuk hagyni az autónkat.Indulhatunk lentről,középről,vagy fentről gyakorlatilag mindegy mert úgy is körbe tudunk csak menni.Azért én inkább a fenti indulást ajánlom mert ha hajózni is szeretnénk az lentről indul.Csodaszép gyalogúton járhatjuk be a nemzeti park vízeséseit,zúgóit,erdeit.Belépőt kell fizetni,felnőtteknek 250 kuna,gyerekeknek 110 kuna.Nem olcsó,de megéri!:Ha valaki télen jár erre akkor is érdemes a parkot felkeresni!4-6 órát érdemes rászánni!

Ha már eléggé elfáradtál Plitvicen,gyors parkoló fizetés után irány a tenger.Aki ezt az útvonalat válassza(nem az autópályát)annak még időben hátravan az út fele!Ami kb. 4 óra.A hegyeket hátunk mögött hagyva majdnem sík úton folytathatjuk az utunkat.Udbinanál eldönthetjük,hogy vissza megyünk az autópályára vagy megyünk tovább Gracac felé a kifogástalan főúton!Én Gracac felé vezető utat ajánlom,hiszen ez nem fizetős és aki szeret vezetni nem fogja megbánni. Gracac-ba érve vigyázni kell mert könnyen bele lehet csúszni egy gyors hajtásos büntetésbe!Házak még sehol nincsenek de már a városhatárt jelző tábla ki van téve!A büntetést kiküldik Magyarországra is!Város központjába érve megint van választási lehetőségünk.Egyik a hegyen rögtön át Zadar felé(nagyon szép út)másik balra fordulva a főúton tovább Kinn városa felé!Az út itt ismét hegyek között vezet,de szuper!Vannak gyorsító sávok is ahol lehet a lassabban haladókat előzni!Knin egy érdekes város(Itt volt a háború alatt a Knini szakadárok központja és talán a legnagyobb horvát-szerb csaták is itt voltak.Ennek már semmi nyomát nem látni!A Hegy tetején a működő katonai létesítmény mellett van Knin vára!Ha nem vágyunk annyira a tengerre ezt is megnézhetjük .Knin központjában lévő körforgalom első kijáróján menjünk ki mert erre hamarabb jutunk Trogirba!Szóval Drnis felé vegyük az irány ne Split felé!Hagyeken átkelve kb 1,5 óra múlva érhetjük el végre Trogirt,ahol az új hídon mehetünk át Ciovo szigetre végre a szállásunkat megkeresni

Milyen nyaraló helyeket találunk Ciovo-n?Ha az új hídon átérünk balra fordulva az első település MASTRINKA.A szigeten végigfutó út két oldalán vannak a házak.Egy max.2 sor ház van az hegy felé.Tengertől 100 m-nél több ház gyakorlatilag nincs.Strand apró kavicsos,nem túl kiépített!A faluban nagyon kevés étkezési lehetőség és közért van.Nagyobb étterem,közért egyáltalán nincs!Több apartmannak van saját strandja,közvetlen az út és a tenger között.Trogirba gyalog csak a főúton lehet bemenni,járda nincs!Ezért veszélyes!Tovább haladva a tengerparti úton Mastrinka-val gyakorlatilag egybeépülve jutunk el ARBANIJA faluban.Ez Mastrinkánál nagyobb jobban ellátott település de a strandolási lehetőségek megegyeznek az előző faluéval.Több étterem és élelmiszer bolt található.Itt már találkozhatunk a tengertől távolabbi apartmanokkal is!Főleg a ZEDNO felé lévő úton!A tenger és a szárazföld távolság itt 5 km.Azért fontos mert a szárazföldön van a Spliti repülőtér!Nem zavaró de ha valaki teljes csendet akar ez nem az!Tovább haladva szintén a tengerparti úton(más lehetőség nincs)SLATINE faluba jutunk!Ez a sziget talán legszegényesebb faluja!Egy- két éve kezd fejlődni!Srand lehet több száz méterre is az apartmantól.Kis közért és kis éttermek vannak.Viszont leghamarabb innen lehet hajóval Split-be átmenni.A CIOVO bármely településén nyaralsz akkor is innen indulj Split-be!A település végén Pinea erdő húzódik egészen a sziget végéig!Többi település következő beírásomba található!

Ebben az írásomban áttérek a Ciovo sziget déli,nyugati oldalán található településekre.Az új hídon áthaladva jobbra fordulva 1 km múlva érünk Trogir városába.Mivel Trogir egy csodálatos város nagyon sok felfedezendő látnivalóval a következő beírásomba fogom bővebben bemutatni.Ha beérünk trogir Ciovo felőli részére az út bal oldalán egy sor házat egy nagyobb szállodát és egy kis apró kavicsos strandot találunk.Szerintem itt apartmant foglalni nem túl jó ötlet!Már csak azért sem mert az öreg híd előtt is kiépített csónak kikötő van ami bámulatos 2 év alatt jött létre,több száz csónakkal!Az öreg híd túl oldalán pedig ott van a nagy hajó kikötő és persze a riva.Ezen a részen számtalan étterem,kávézó,közért,bank,telefon bolt van.Ide nem strandolni kell járni!Régi hidat elhagyva az út erősen balra fordul.Sok vendég elköveti azt a hibát,hogy a két felé ágazó út jobb oldalán halad ami bevezet a trogiri hajógyárba!A bal oldali út erősen emelkedik,nagyon keskeny!Itt szokott nagy dugó lenni!Két teherautó vagy egy busz meg egy személy autó nem fér el ezért ha lehet kerüljük ezt a részt.Az út jobb bal oldalán vannak házak de ezt a részt sem ajánlom nyaralásra!Ha felkapaszkodtunk a meredek úton egy majdnem 180 fokos kanyar után érünk Trogir város vége táblához.Itt jobbra letekintve már láthatjuk a gyönyörű öblöt.Trogirral egybeépült Okrug Gornji falu amit egyszerűen csak CIOVO rózsadobjának neveznek.Leghosszabb kiépített strand(3 km)legtöbb étterem Cafe bár,és legtöbb élelmiszer üzlet.Az apró kavicsos strandot végig éttermek szegélyzik egyik másik a tengerbe nyúlva.Ez a sziget legfelkapottabb és legdrágább része.Innen gyalog is belet menni Trogir ó városát meglátogatni.Persze máshonnan is bemehetünk gyalog de az nagyon sok időbe fog kerülni és nincs kiépített gyalog út!A strand előtti parkoló fizetős ezért keressünk part közeli apartmanokat.Okrug gornji-ból 3 irányba tudunk elindulni.Haladjunk a tenger mellett tovább a sziget vége felé Donji Okrugba.Trogirtól elég messze esik ez a csendes falucska.Pinea erdő takarja a tengert a házaktól ahogy beérünk a faluba.Itt van egy apró kavicsos szép strand.Sziget végén elég lepusztul strand van de a kilátás a tengerre csodálatos.Kevés étterem és élelmiszer üzletet találunk itt.A sziget déli részét következő beírásomban ismertetem!

Ciovo sziget déli oldalára 2 uton juthatunk el.Trogirtól az új hídon jobbra fordulva Okrug Gornji-on áthaladva érhetjük el Businci települést.Másik út amit inkább ajánlok,főleg főszezonban a hídról balra fordulva Arbanija falu felé majd a hegyen felfelé Zedno falu irányában a hegyen átjutva érünk Businci településre.Zedno után az egyik kanyarban elénk táruló panoráma miatt álljunk meg egy kis időre!Balra tekintve Businci előtt nyilt tengert látunk,távolban Brac szigetével.Jobbra nézve Okrug Gornji öblöt csodálhatjuk meg.
Businciba beérve észre vehetjük,hogy túlnyomórészt újszerű családi házakat találunk,szűk,kanyargós,meredek utcákkal.A meredek lejtőn álló házak erkélyéről nagyon szép tengeri panorámát láthatunk.A faluban kevés és kis élelmiszer üzlet van!Bevásárolni át kell sétálni Okrug gornji-ba.Étteremből is kevés van és csak fő szezonban vannak nyitva!Strand az öbölben van de elég kicsi!Apartmanok előtt sziklás part van.Tenger azonnal mélyülő,legtöbb helyen létrán lehet ki-bemenni a vízbe.A látvány viszont csodálatos!Érdemes felkeresni ezt a részt is még ha nem is itt van a szállásunk!